Persze, nem én lettem profi ebben – mármint a cégalapításban -, hogy tanácsokat adjak, de megtaláltam a legjobb oldalt szerintem, ahol segítenek nekünk, így pontról pontra tudunk haladni. Ha más is ebben gondolkodik, nem csak én, javaslom, hogy nézze át maga is a linken leírtakat.

Annyira szerelemmé vált részemről a teknőstenyésztés, hogy elismerten szeretném ezt csinálni, ezért alapítok hát erre a dologra egy céget. És majd ti is jöhettek hozzám, ha ilyen gyönyörűségeket szeretnétek magatok is házikedvencnek, mint amilyenek nálam születnek.

Szóval a fenti oldal hozta meg az önbizalmamat… Beteszem így is a linket, hogy biztos odajussatok, ha szeretnétek: https://szekhelyszolgaltatas24.hu/cegalapitas-nehany-lepesben. Tulajdonképpen néhány lépés az egész cégalapítás a XXI. században, mint azt ők is írják. És ez az általam javasolt cég (ez megint a nevéből is kikövetkeztethető), székhelyet is szolgáltat nekünk, ha olyan lenne a nagyvállalkozásunk, hogy otthonról csináljuk lényegében a munkát, de ott nem szeretnénk soha hivatalos dolgokat intézni. Nekem helyet kell bérelnem a tevékenységemhez, nyilván, mert kinőttük a házunkat ilyen szempontból, de el tudom képzelni, hogy megesik valakivel, hogy nincs szüksége irodára, meg semmi ilyesmire, csak egy bejelentett cégcímre. Szóval nem kizárólag cégalapítás témakörben lehet az én “mentoraimat” keresni, hanem már meglévő cégünk esetén is tudnak segíteni mindenfélében (iparűzési adómentes székhely stb). De most maradjunk a cégalapításnál, ha velük vágunk bele – mint azt én is teszem.

Első körben döntenünk kell majdani cégünknél az ideális cégformáról, arról, hogy ki legyen az ügyvezető, és persze tisztázni kell, hogy ki a tulajdonos. Természetesen fontos egy jó cégnév kiválasztása, aminek gondolom már marketing-szempontjai is vannak, de annál sokkal kőbevésettebb meghatározni, hogy mi a cég tevékenységi köre. Ez utóbbiban követnünk kell a formulákat, előbbiben bizonyos keretek között jobban szárnyalhat a fantáziánk.

De ezeket magam is, most csak általános tájékoztatás címszó alatt mondom el, érdemes felvenni velük a kapcsolatot, mert részletekbe menően kifejtik ezeket. Én a 06 30 468 1370 számon kezdtem elindítani a dolgot, és mondhatom, mindenben rendkívül segítőkészek, a székhelyszolgáltatásról pedig még nem döntöttem. Azt hiszem, az fogja eldönteni, hogy ha már biztosan kibéreltük (várhatóan a jövő héten) a majdani kuncsaft-fogadó helységünket, és annak jellege meg fogja ezt határozni. Ha kényelmetlen lenne ott fogadni a leveleket, vagy bárkit, aki nem teknőst nézni jön, akkor bejelentett egyéb székhely is kell…

A szekhelyszolgaltatas24.hu-n is egyfajta tájékoztató jelleggel avatnak már be jó előre mindenbe, hogy a start előtt máris tudjuk, bele akarunk-e vágni ebbe egyáltalán, de majd ők a kezükbe veszik a dolgokat, ha végül hozzájuk fordulunk. Szóval, ha a fenti pontokon végigmentünk, következik az a része a cégalapításnak, amikor így is, úgy is meg kell kezdenünk az aktívabb kapcsolattartást velük. A rendelkezésre bocsátott dokumentumokat megfelelően ki kell tölteni, majd el kell küldeni is, ahhoz, hogy hivatalosan is elinduljunk az úton.

Ezt a dolgot már személyes találkozó követi, az irataink társaságában kell menni aláírni mindent. Mint azt többször írtam, kérhetünk tőlük székhelyet, de ha nem így teszünk, akkor rendelkeznünk kell ilyennel, ekkorra lehetőleg szintén lepapírozottan. Tényleg nagyon fontoljuk meg a dolgot. Két szempont is vezérelhet: az IPA-mentes székhely, vagy a pesti, netán budai bejelentett cím is, ami szerintem tök jó dolog. Viszont ezek csak a fő szempontok. Reméljük nem kerül rá sor, de ha a hatóságok gyakori vendégek lennének idővel nálunk, ők törvényesen tűrik az ilyen intézkedéseket, szóval nézzük át a csomagajánlataikat ehhez is. Úgy tehetjük meg, hogy az oldal tetején lévő címsorban vagy az “IPA mentes székhelyszolgáltatás”, vagy a “Székhelyszolgáltatás Budapesten” gombokra megyünk. Nagyon jó kis weboldal egyébként, amire minden esetben navigálnak. Mindent át fogunk látni. Én azt is megkérdezem majd, hogy kivel készíttették, mert kell majd egy jó site is, és kicsit sem állok közel az informatika tudományához. Márpedig én is olyat szeretnék, ahol nem kell mindig beljebb és beljebb menni mindenféle szétágazó almenükbe, hanem lapon belül átdob minket egy al-link a megfelelő helyre. De ebbe nem akarok belemenni, mert félek, kifejezni sem tudom magam jól. Úgyhogy ezt is profikra fogom bízni.

Ezután (ha minden említett cégalapítási ponton túl vagyunk, amiknek fontosságát az előző bekezdésben vettem végig) kelleni fog nekünk egy ügyvéd, vagy jogtanácsos. Megint csak leírják a https://szekhelyszolgaltatas24.hu/cegalapitas-nehany-lepesben oldalon, hogy mit kell elvégezni azok közül is, ami nem az ő feladatuk, de tudjunk róla. Röviden: adószám kiállíttatása, és kapcsolatfelvétel a cégbírósággal. Azt hiszem, utóbbi a fontosabb, ők értesítik nagyon sok dologról a NAV-ot. Lényeg, hogy a cég bejegyzése megtörténjen majdan a cégbíróság által. Ez úgy átlagosan pár nap, talán kicsivel több, mint egy hét, de akár egy nap alatt is megtörténhet. Keveset tehát várni kell az adószám kiadásáig, ha minden rendben van a papírokkal. A NAV-nál ellenőriznek mindenféle dolgot, minket illetően. Nem lehet tartozásunk, nem lehetünk eltiltva, mert ezek még gondot jelenthetnek.

Aztán be kell jelentkezni a Kereskedelmi és Iparkamarához (5 nap alatt meg kell történjen ez is), törzstőkéről kell gondoskodni, bankszámlát nyitni, és újfent magunknak bejelentkezni a NAV-hoz. Az iparkamarai tagság a tagsági díjfizetés miatt elengedhetetlenül be kell következzen.

Még nagyon sok mindenből csemegézhetünk a szekhelyszolgaltatas24.hu weboldalán, ha cégalapítás előtt állunk, vagy ha már túl is vagyunk magán az alapításon. Nézzük meg az oldalukon, milyen sok cég, és köztük milyen nagy nevek működnek együtt velük. Vagy milyen nagynevű cégek vannak, akik valamilyen formán, de az oldalon sokszor említett Újlengyelbe vannak bejelentve. Hozzáértőkkel rá fogunk jönni, hogy rengeteg módon faraghatjuk teljesen tisztán, és bevett módon cégünk mindenféle költségeit. És ha a semmiből, de rögtön olyan magasról indítunk, mint ahogy én is tervezem két társammal, akkor szükségünk is lesz ilyen partnerekre, akik ezeket tudják. Mert jobb nem nekünk kitalálni a semmiből, hogy milyen utakat járva optimalizálhatjuk az adóbefizetéseinket, és milyen jobb konstrukciók vannak, amikről még nem tudunk.

Mi is akkorának álmodtuk a “bizniszt”, hogy idővel kiállításokra járhassunk, ismertek legyünk, amennyire csak lehet, talán több üzletben is, az állatoknak megfelelő méretű helyen fogadhassunk vevőket, miközben a tenyésztéshez is hely kell. Rengeteg dolgot kell majd beszerezni a tápoktól a teknősök környezetének tisztán tartásáig… Az ilyesmi szerintem mindenkinek egy nagy álom, főleg, ha a hobbijából születik meg a saját cége, vállalkozása. Kicsit úgy fogjuk fel, mint a földi küldetésünk beteljesítését. És nem kéne elkövetnünk azt a hibát, hogy bár a munkánkat jól végezzük, de a cégünk, ami csak a hátteret szolgáltatja az egészhez, nem működik optimálisan, bizonyos dolgokon elcsúszik az egész, és ezek elveszik a kedvünket. Na ezért tartsunk igényt a profi partnerekre, legyen szó akár a kezdeti cégalapításról, vagy székhely fenntartásáról, meg minden egyébről!