Wndr

Lnd Blg

Művészet – Rajzoljunk konyhabútorra!

Én egy budapesti rajziskolában vagyok tanár. Egyik órán a srácokkal kitaláltuk, hogy rendhagyó módon kéne népszerűsíteni a rajzolást. Arra jutottunk, hogy kéne keresni egy olyan felületet, ahova nem szoktak egyáltalán rajzolni se gyerekek se felnőttek. Hosszas gondolkodás után arra jutottunk, hogy konyhabútorra kéne rajzolnunk. Ezután felkerestem telefonon egy kreatívnak mondható bútoráruházat és elmeséltem nekik az ötletet, talán reklámot is csinálhatnának belőle. A marketingesnek annyira tetszett, hogy még aznap bejött hozzánk a suliba, ami nagy szó. Ismét átbeszéltük az ötletünket és azt mondta, hogy, amiket telerajzolunk, szeretnék reklámokban szerepeltetni és a gyerekek közül is kellene pár jelentkező, hogy még hitelesebb legyen. Reklámozva így a céget és a rajzot is a Rajziskolánkkal együtt.

Meg is terveztük az „akciót” és felvettük egy stúdióban, ahogy a gyerekek rajzolnak a konyhabútorokra, összevágták és reklám lett belőle. Újsághirdetésben is szerepelt az akciónk.

A végeredmény az lett, hogy a cég marketingjén sokat dobtunk, főleg, hogy ilyen kreatívak voltunk, csakúgy, mint a cég is. Valamint hozzánk is több rajzolni vágyó fiatal jelentkezett, akikhez ezáltal jutott el, hogy egyáltalán létezünk. Sajnos nem igazán tudjuk hirdetni magunkat, mivel pénz szűkében vagyunk, de a cég állta az egészet, így nekünk is jó húzás volt ez az egész.

Egyébként volt egy konkrét téma, amiről szólniuk kellett a rajzoknak. Olyan témát szerettünk volna keresni, ami nem haszonhúzás miatt lett választva, hanem egy közös irányelven elindulva, nemes célt szolgál. Sokáig folyt a töprengés, hogy mi is lehetne ez a téma, végül arra gondoltunk, hogy a konyhabútorra való rajzolás témája az „eltűnt gyerekek lesznek”. Az Ezer lámpás éjszakája és a tejes dobozokon feltüntetett hirdetéseken kívül, sajnos nem fordít senki több figyelmet az eltűnt gyerekekre. Úgy gondoltuk, hogy ez a téma mind az ő elveinknek megfelel, mind a miénknek. A gyerekeknek, akik rajzoltak, nem volt könnyű dolguk, de ez szándékos volt. Mivel egy rajziskoláról beszélünk, ezért nem lehetett a téma egy teljesen egyszerű dolog, inkább feladtuk a leckét a srácoknak. Nagyon ügyesen helyt álltak, azt kell, hogy mondjam! A marketinges szakember is, aki kijött hozzánk a cégtől, és akivel együtt dolgoztunk, szintén elégedett volt a gyerekek teljesítményével.

Végeredményképpen sikerült hirdetni magunkat, a rajziskolát, a cég is könnyebben fel tudta futtatni a bútorait, amik most jöttek ki. Ezen felül még hozzájárultunk az eltűnt gyermekek megtalálásához, és a cég is jó képet tud kialakítani magáról, hogy egy ilyen nemes célt támogat és az általuk finanszírozott reklámban szó van erről is.

Szerintem óriási ötlet volt ez, és nagyon örültem, hogy kivitelezhetővé tudtuk tenni. Annak is nagyon örülök, hogy sikerült találnunk egy ilyen céget, aki kapható volt erre. Nem az volt, hogy semmibe vettek minket, hanem mind a saját, mind a mi érdekeinket szem előtt tartva, együtt tudtunk működni velük.